En tanke

Först ska man ta reda på; Vem är jag, Vad är jag intresserad av. Om man inte vet vem man är eller är intresserad av uppfattas man på ett visst sätt och hamnar utanför. 
Sedan ska man; Studera det man är intresserad av för att sedan bli det. 
Sedan ska man skaffa sig ett jobb för att tjäna pengar och ha råd att bo. 
Sedan ska man göra det några år tills man är för gammal. Då ska man vänta på att dö.

Är det det här vi kallar liv? 

En iakttagelse på en gata i Köpenhamn; Alla ser likadana ut. 

Det är människor som sköter alltihopa. Det är människor som är lokförare, som jobbar på ICA, som är advokater, som är läkare, som är lärare, som är korvförsäljare, som kör bussen. Alla människor gör allt för alla människor. Dock uppfattas vissa som mer värda än andra för att vissa jobb uppfattas som mer värda än andra. Om vi inte hade läkare skulle vi dö, om inte läkaren hade ICA personal skulle läkaren dö. 

Om man har fem tjocktröjor i garderoben, varför då köpa två till av anledningen att de är på rea. Det spelar väl ingen roll om de är på rea eller inte, frågan är; behöver du två tröjor till. 

Folk shoppar, till vilken anledningen; skaffa kärlek och uppskattningen, det som de desperat behöver och saknar men vet inte vart de ska finna. Hos människor. 

Ja, jag shoppade också på min utflykt. Två byxor på rea på en affär vid namn Monki av anledningen att jag har två par jeans hemma som är för små för att jag har blivit tjock, eller utökat min omkrets något. En anledningen av att annars har jag inga byxor att ha på mig. Ja, jag hittade ett linne på samma affär för halva priset. Anledningen, impuls, med tanken att bra att ha under indiska kläder. Ja, jag hittade en lång tunika för halva priset på Indiska av anledningen, passar perfekt i Indien. Ja, jag handlade tre fyra böcker av anledningen att det unnar jag mig och anser att man inte får nog av.  

Jag är likadan. Men jag reflekterar. 

Kärlek

Kommentarer
Postat av: pqrstuefan

kärlek..
jag ska testjobba på ett jobb på måndag. det är bra.
kom in och följ snacket på kungi forum, vettja:
www.kungi.forum24.se
gäller ju alltså både dig och mia nurå.

2007-07-28 @ 12:36:51
Postat av: karin g

Hej Stefan,
Hur gick testjobbningen?
Kram

2007-07-30 @ 16:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback