Republic Day at MD School

Republic Day at MD School

I fredags var det Republic Day, sa innan vi satte igang med utbildningsdagen samlades vi pa Annas och Neirubas skola dar flaggan skulle hissas och en sang- och dansuppvisning av barnen skulle aga rum.
John och jag fick sitta framme hos rektorn och nagra andra man fran typ skolverket och Lions. Resten av gruppen fick sitta pa bankar i skuggan. Barnen satt eller stod i rader i solen tva timmar.

Nar vi kom dit fragade rektorn om jag kunde halla tal. Tja, varfor inte. Funderade ett tag och bestamde mig for ett trevligt tacktal. Vi ar sa stolta och glada att fa komma hit och fira Republic Day med er.. osv..osv.. Sen bad jag svenskgruppen komma upp och sa sjong vi Den blomstertid nu kommer. Darefter foljde dans och sang av barnen uppkladda i fina klader. Mycket gulligt.

/Mia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback