Indiskt tivoli. Stromlos dag.

Hej Sverige!

I fredags hade vi utbildningsdag. Natt som alla par ska ha en varsin gang pa fredagar. Denna forsta gang var det den indiska handledaren John som hade den. Han pratade om daliternar situation i sammhallet. Mycket intressant och komplicerat. Senare samma dag akte hela gruppen till Velore for att besoka ett fort, ett temple och ett Tivoli. Allt var kul. Haftigt med indiskt Tivoli, tror inte att det varit manga vasterlanningar dar forut. Men det sag ut som en skrammligare variant av svenskt Tivoli. God glass och annan kul hade dom aven till oss som inte ville snurra runt. Jag kopte ett nytt nattlinne for mitt forsta har gatt helt sonder, inte sa bra kvalite har. Maste namligen ha ett langt nattlinne att sova i, kan ju inte visa for mycket hud inte… Igar var vi lediga pa formiddagen och jag hader tankt att utnyttja tiden till att sitta har pa internet. Men tji fick jag. Det var dagen utan strom igar. En lordag i manaden har dom det sa mellan 9-16. Dom haller pa att fixa pa elverket da vad jag forstar. Sen pa kvallen var vi pa bio. En film pa tamil, sa man fattade ingenting om vad dom sa men storyn var ganska tydlig anda. Typ Romeo och Julia. Men shit va dom slogs och skrek hela tiden. Men det var inte det varsta…det var VOLYMEN. Som Karin G sa, kan dom inte gora nagon “normalt” i det har landet. Forsokte sitta och halla for oronen nar det var som varst, men eftersom dom skrek nastan hela tiden och filmen var tre timmar lang sa vart det jobbigt. Idag ska hela gruppen skumpa med buss till Velore igen. Jakobs och Sudhakars familj har slaktingar som firar att dom har byggt ett nytt hus. Vi ar bjudna och aker dit med gladje. Har inte tid att sitta har mer nu…masta hinna ata frukost innan det bar av.

Hej, hej!
/a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback