uh uh uh fran kennett school

Om jag skulle skriva allt eller ens pa nagot satt tillrackligt om det har till var och en av er eller ja till alla tillsammans ocksa skulle jag inte gora annat annat an att skriva hela dagarna i anda. Nar man vill fa nagot gjort kanns det som att tiden bara rusar forbi. Sa mycket enklare da att bara leva.


En manad och vad har man gjort? Nasta helg ska vi aka ut i skogen och ha midcamp. Oj oj. Min Arbetsplats under forsta halvan har alltsa varit Kennett Nursery & Primary School. Manga av barnen har ar anligt mitt tycke alldeles for sma for att ga i skolan. De kan se sa stora och duktiga ut nar de i borjan av ett pass sitter lugna i sina skoluniformer och lyssnar. Mycket av undervisningen bestar av att lara sig rabbla och skriva av. Jag har mest hallt mig till Engelska, matte och geografi.

Men efter ett tag kommer sjalvklart myrorna krypande i barnens brallor. En stor del av skoldagarna verkar bygga pa att barnen i forsta hand ska sitta av sin tid dar. I min skola slar froknarna i alla fall inte barnen, det gor de sa bra sjalva efter nagra timmars stillasittande pa obehagliga bankar. For min egen del brukar jag da ta med en skara ut pa den minimala skolgarden/toaletten och forsoka styra upp nagra lekar. Ibland klarar jag mig inte utan min i och for sig inte sa lararvillige parkamrat Vidyapathi, varken i klassrummet eller pa lekplatsen, nar saker har latt att att spara ur, speciellt om man forsoker spexa till det.

Och jag maste ju verkligen saga att det varit en utmaning sahar langt. Tittar man pa ungarnas larobocker kan de vara av bade pedagogisk modell och hog niva. Men vad hjalper det om sattet att anvanda dem pa ar som det ar. Exempel; uppgift: las igenom en dikt och svara pa fragor om innehallet. Tillvagaganssatt: Lararen lanar ut teachers guiden: facit och ungarna turas om att kopiera det som star dar in i sina bocker.

Jag har i alla fall lart mig en del. Och aven det har bara en detalj. Och nu ar det nog slut for den har gangen igen. Jag saknar musiken. Ser ni solen ser ni mig. Ser jag stjarnorna tanker jag pa er.

Hej da.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback