Stunder vi akte hit for

Som vanligt är det svårt att veta vad av allt som hänt att skriva om.. Denna veckan kom vi tillbaka från ett mycket lyckat midcamp i bergen med skratt, trötthet, splittrad grupp, samhörighet, tårar, ny energi, kärlek, närhet, vänskap, tröst, sjukdom, skador, mod, öppenhet, chock, lek, god mat, lägereld, sova under stjärnorna, tjuvröka på taket, leka, dansa och skratta med gruppen och allt vad man kan tänka sig. När jag kom hem kände jag verkligen hur mycket jag tycker om alla! Stämningen har verkligen blivit klart bättre sedan dess i gruppen. Den har aldrig varit obra egentligen, men nu är vi mer mixade mellan indier och svenskar. Har roligare ihop!

 

Nu är våra handledare iväg på sitt eget midcamp och vi har en helt ledig helg för första gången på mycket länge. Härligt! Igår startade jag och Ahino dagen ambitiöst genom att köra igenom nästan hela vårat yogaprogram där på våra sovmadrasser. Sen gick vi upp på vår härliga takterass och jag mediterade och såg dagen vakna. Så gick några timmar till att skriva dagbok, läsa (lyx att ha tid till det), spela badminton med Vidjapati (Stefans paris) och grannflickan och därefter kom Anna över med den briljanta iden att vi skulle gå på upptäcksfärd i grannskapet! Vi kom inte riktigt så långt som vi tänkt oss utan stannade snarare i vårt eget kvarter hela tiden. Vår självutnämnda guide (grannpojken) varnade oss för ormar på det risfält som vi tänkt korsa och drog istället hem oss till sitt hus. Där blev vi som vanligt bjudna på te, tittade i fotoalbum, försökte prata tamil med de äldre som inte kan engelska, blev inbjudna att stanna på lunch (tackade nej, jag undrar om de hade haft tillräckligt till sig själva då) och träffade underbart trevliga, gästvänliga, leende och vackra människor.

 

Till slut hade halva kvarterets barn (lite över 10 stycken kanske) samlats och började en spontan dansuppvisning där på vardagsrumsgolvet! Jag bidrog med att dansa lite bugg med min värdsyster, men den kändes lite färglös jämfört med de indiska danserna. Plötsligt började två småkillar uppträda med vad de kallade "dirty dance", vilket innebar att de juckade mot varandra i takt med musiken på en mängd olika sätt. Barnen där fattade antagligen inte alls vad det handlade om men jag och Anna satt först lite chockerade och sen skrattade vi så att vi nästan låg på golvet! Allt är dokumenterat med våra digitalkameror=) När vi gick hemåt pratade vi om att det är sådana stunder som vi åkte till Indien för att uppleva..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback