Min indiska gosmage

Skrevs, som vanligt, igar.


Da hade det gatt en vecka igen. Tiden borjar ga lasktigt fort nu och det ar med blandade kanslor jag konstaterar att det bara ar fyra veckor kvar har i Arni.

Vi var alla glada att traffa Lars i onsdags. Han hade med sig lite svenska fornodenheter, som oronproppar. Det svenska godiset gick at snabbt och dom svenska tidningarna gar nu runt for lasning. Laste en artikel om hur smutsigt det ar pa svenska kontor, en riktig bakteriaharda tydligen. Hahaha!!! Vilket skamt!! Gor samma matningar har och samma bakteriaharda, eller formodligen varre, finns pa tallriken jag ater min mat pa. Kontorsstolen skulle tydligen vara den varska boven i dramat. Gor en kollpa den trasa som anvands for att lagga olja pa stekpannan! Man far helt enkelt lite andra perspektiv.

Vart ska jag placera min tandborste utan att dom roda sma myrorna kommer och kliver pa den med sina smutsigt sma fotter??!! Niruba sager att dom gillar den eftersom den ar fuktig och darmed sval. Lagger jag den i fodralet tycker dom den ar annu harligare. Da ar den ju dessutom skuggad. Nu ligger den pa ett stalle dar jag, forsta veckan, inte hade en tanke pa att lagga den. Pa var smutsiga fonstarbrada. Men det hjalper inte att den far ligga och snabbtorka dar i solen, den ar full av myror anda nar det ar dags att borsta. Kanske hittar dom skugga mellan strana? Jag slar den nagra ganger i vaggen sa dom ramlar av och forsoker sedan att inte tanka pa vad deras fotter lamnat for spar.

I fredags firade vi Karin G pa hennes fodelsedag med cholkladbollar. Gjorde val narmare 150 st och oj vad gott det var. Jag at sju och e halv, Stefan vann tavlingen med elva st. Jakob sag inte ut att ma sa bra efter sina elva och konstaterade att det indiska smoret har en konstig eftersmak. Karin G sade till mig nagon gang i mitten av mitt atande:
- Men Anna, du har ju verkligen fatt en san dar riktigt gosig indienmage.
- Ha, ha, tack for att du har uppmarksammat den!
Jo, min mage passar nog det indiska idealet att man ska se ut som om man kan ata sig matt och ni som trodde att jag skulle bli smalARE har hade FEL!

Igar hade jag och Sanna en riktigt stretchingdag. (Orkar inte forklara begreppet stretching men…) Eftersom vi bor grannar bestamde vi oss for att ta en promenad i grannskapet. Det var mycket trevligt och slutade med kakor i ett hus, te och dansuppvisning i ett annat. Tror aven att vi har en staende inbjudan till ett annat hus ocksa. Efter gruppaktiviteten fotboll drack vi en varsin fruktdrink. Vi sag nar en av “kockarna” bar fram isen som skulle i, i sin hand och konstaterade att blir vi inte sjuka av det HAR sa blir vi inte sjuka av nagonting. Och vi mar fortfarande bra. Sanna sitter har breve mig och skriver.

Nej, nu ska jag ga och kopa mig en ny tandborste och den underbara anti-mygg-kramen Odomos.

Pappa forresten. Pa min gata invigdes ett nybyggt hus I veckan. Dom la den forsta stenen for kanske tva veckor sedan…dar ligger du la. :o)



/a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback