Mias rum



Jag har fatt lite fragor av er som laser bloggen att visa hur vi bor. Hur det ser ut i ett indiskt hem liksom. Jag forde det vidare till resten av ganget, men tankte borja med att visa mitt hem. Jag bor hemma hos Ruby och Graga som driver WEL. Det ligger ca 3-10 minuters gangvag fran centret (det beror pa hur manga barn som springer fram och vill halsa och prata lite).

Langst ner i huset finns en altan som ar som en ganska stor hall dar det finns plats for alla som kommer och besoker Ruby och Graga. Kvinnor fran sjalvhjalpsgrupper brukar komma varje dag for nagot arende.
Langst ner finns ocksa koket dar jag och John ater varje morgon, lunch och kvall. Jag kommer aldrig mer att ha det sa bra som just nu. Allt ar serverat. Jattegod lagad mat varje dag, aven till frukost. Inga torra mackor och en skvatt yougurt har inte. Nej, nygraddade dosas till frukost, ris till alla maltider och massor av goda roror, fisk och get (inte min favorit dock..) till lunch och middag. Ruby lagar mat ibland, men ganska ofta ar det "servants" som gor det. Just nu ar det Satia, en tjej med langa kringelflator i haret som lagar maten. Tidare var det nagra andra. De kommer och gar sager Ruby. De bor ocksa i huset, ofta sover de pa koksgolvet. En del stannar en korare tid, andra flera ar och far ocksa jobba pa WEL med sjalvhjalpsgrupper, stadning, matlagning mm. De ater inte med oss. I borjan at jag och John ensamma, nu ater vi tillsammans med Ruby och Graga. Sist ater servants och de sitter pa golvet och ater eller vid bordet nar vi gatt.


En trappa (utomhus) upp finns en terrass och tva rum och toa och dusch. Har bor Ruby och Graga. Hogst upp bor jag som ni kan se pa bilderna. Jag bor verkligen jattebra. Speciellt pa kvallarna ar det underbart att sitta och lasa dar. Jag ar nog en av fa som sover i sang. I vardfamiljerna sover de pa madrasser pa golvet och rummen ar ofta mycket sparsamt moblerade.
/Mia


Kommentarer
Postat av: Elin

Din terass ser helt underbar ut Mia! Jag är såå avundsjuk, men övertalar mig själv att det är viktigare att åka till flyktinglägret.
Väldigt fin tröja du har på dig också. Och så långa kjolar finns inte i Sverige heller. (Eller är det en hel klänning?)
Jag förstår att du har det fantastiskt.
Kram /Elin

2007-02-16 @ 12:31:51
Postat av: Anna

Det ser mysigt ut! (Allt utom toan ;-) Njut av varma kvällar på terasssen - det dröjer innan vi får dem här!

Stor kram!

2007-02-16 @ 18:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback