Sa var det dags for lite stretching igen

Om det mojligtvis undgatt nagon sa hatar jag sjukhus. Det ar nara nog en principsak att jag inte gar dit sjalvmant.


Att gilda in pa en klinik i Indien fanns tills igar inte ens med pa kartan. Men nagra dagars ganska hog och storande feber samt halsopolisen Anna fick mig pa andra tankar. Som tur var kunde John tipsa om ett bra stalle, dit det bar av under kvallen.

Fyllde i massor papper med rutor vi lart oss alska, typ "Father's name" och klassikern "Father's occupation". Eftersom det var en kristen klinik (we treat, God heals) sa fick jag ocksa tillfalle att beratta narmare om min kristna trosuppfattning. Darefter tilldelades jag ett eget patientnummer och en journal. Darefter tog en snall syster hand om mig, konstaterade att febern minsann var lite for hog, blodtrycket och pulsen likasa. Doktorn som kunde ratt hyfsad engelska tyckte att det var ett utmarkt tillfalle for en injektion. For andamalet kallade han in syster 2 som var lite mer rivjarnsbetonad an snalla syster 1. Syster 2 instruerade enligt foljande:

"Lie on your stomach, open your mouth and take a deep breath"

Japp, sprutan gjorde satans ont och kanns an idag. Med mig hem fick jag inga klistermarken men val lite olikfargade tabletter. Lite oklart vad de gor men det verkar funka for febern ar nastan borta och med undantag av lite lag energiniva kanner jag mig fraschare an pa flera dagar. Skont att vara pa benen igen. Hoppas verkligen att Anna (som tycks ha fatt sig en slang av en forkylning) och jag kan aka till Arni imorgon.

Tills nasta gang.

=)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hahahaha å vad underbart med inlägg från Indien igen! Härligt att skatta åt alla tokiga skillnader och situationer man hamnar i. Ja så då fick du en ökänd injection till slut Jakob=)

2007-12-27 @ 16:31:39
Postat av: Mia

Nyss tillbakakommen från Skagen och norra Jylland med hårda vindar och mycket dansk julefrokost... och så hittar man roliga inlægg från Indien. Stackars Jejken, kan bara tænka mig synen med sprutan. Hoppas du mår bættre och att ni kommer fram till Arni snart. Hur var det att træffa John? Berætta!! Och Nirre och Cynthen osv...

Stora kramar Mia

2007-12-27 @ 17:16:17
Postat av: Frei

Jag sitter här stolt som en höna eller tupp eller vilket kön som helst på fågeldjuret. Jakob det var inte illa! :) Uscha då....inte kul att vara sjuk....tur att du har en "som har intresse" för sjuksköterske yrket med dig :)
Hoppas ni slipper fler sjukhus och att ni kommer till Arni, shit det lär vara märkligt som bara den! Berätta berätta, åhh vad spännande vilka har ni träffat etc :)
massa kramar

2007-12-28 @ 12:35:05
Postat av: Stefan

Gott nytt år på er allihopa!

Tack för det fina år ni gett mig. Vi ses på den andra sidan.

av årsskiftet alltså.

2007-12-31 @ 19:48:13
Postat av: Anna & Jakob

Vi är hemma nu och mer eller mindre levande. Ingen av oss orkar skriva mer en just en kommentar. Den sista veckan har bestått i fler läkarbesök och slemhosta. Vi hör av oss vid senare tillfälle och rapporterar över vilka vi träffat, om vi tog oss till Arni och kanske även med lite bilder. Podum!

2008-01-01 @ 16:34:17
Postat av: Mia

Välkomna hem! Ni verkar behöva sova ut ordentligt och vi ser alla fram mot era berättelser. Härligt med en liten cliff hanger..."om vi tog oss till Arni".. det blir spännande:-)

Kram

2008-01-02 @ 10:46:09
Postat av: Sanna

Ja vad ni retas sådär

2008-01-03 @ 16:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback