Tidaholm och bröllopspresent

Good morning 

På fredag är det Kräftans Dag i Tidaholm. Åker dit för att 
uppmuntra tidaholmsungdomar att söka till CIU-utbytena.
Ska bli kul att åka dit igen och det var sorgligt nog fullbokat på
vandrarhemmet så jag måste bo på Stadshotellet i samma hus som turistbyrån:-)

På lördag ska jag på bröllop i Uddevalla. Någon som har en bra idé på bröllopspresent?
Det är ett par som har två små barn och stort fint hus och det mesta man behöver. 
Hmmm, glasskål, ljusstake, korkskruv i snygg design... tja inte så lockande kanske..
Hjeeelp...




Kommentarer
Postat av: Karin

Ahh lycka till på kräftans dag! Ska fundera på bröloppspresent. Kram

2007-08-07 @ 12:02:19
Postat av: Sanna

Hmm köp lite regnskog, eller ett fadderbarn, eller ge ett presentkort på en rättvisemärkt lungi, eller något annat nyttigt och opryligt. Upplevelser är annats alltid bra presenter.. Hälsa alla i Tidaholm och du måste blogga efteråt och berättat vem du träffat! Hoppas min familj

2007-08-07 @ 12:48:15
Postat av: Mia

Hej Karin o Sanna
Tack för bra idéer Sanna! Såklart ska jag blogga om mitt äventyr i Tidaholm!!

2007-08-07 @ 16:09:31
Postat av: Karin g

Jag säger som Sanna, satsa på en upplevelse av något slag. Förut sa du att du inte riktigt visste vad John gjorde, jag vet inte om så fortfarande är fallet. Jesvin berättade för mig att John sysslar något med Insurance. Jag tror ett kortare jobb för några veckor eller månader, typ gå runt o prata om hur viktig det är med försäkringar och så.
John hade varit i Arni i lördags. Kram kram

2007-08-07 @ 20:36:15
Postat av: Jakob

Kärftans dag verkar ju vara värsta festen!
Fixa en luftballongsfärd som bröllopspresent, kön är oftast aplång men det verkar vara rätt häftigt. Upplevelser var alltså nyckelordet.

2007-08-08 @ 10:57:46
Postat av: Mia

Tack för tipsen, berättar en annan gång vad det blev för present.
Ska på surströmmingsskiva hos Jonas imorgon och det är några tyskar och fransmän som bor hos honom nu. Själv ska jag naturligtvis ta det mycket lugnt, måste ju vara fräsch på Kräftans Dag..:-)
Kram

2007-08-08 @ 12:28:22
Postat av: Jakob

"Själv ska jag naturligtvis ta det mycket lugnt"
Jo, Antagligen. Hälsa Jonas att han är grym!

2007-08-08 @ 16:25:00
Postat av: Elin

MIA! Välkommen till Tidaholm igen! Du väljer den bästa och värsta dagen på hela året. Vi firar Tidaholms egen nationaldag med gratis kräftfiske för alla under 12 år i centrala stan på eftermiddagen (där gick du bet) och hejdlöst supande för alla över 12 år på kväll och natt (där får du vara med)
Självklart ska vi ses!
Och jo, jag råkade pilla in en notis om ditt återfall i Västgöta-Bladet också...

2007-08-08 @ 17:48:19
Postat av: Mia

Elin: Tack ängel vad bra. Kan vara bra att ungdomarna vet att jag finns till hands om de vill ha info. Har fått tag i en CIU-tröja så att det ska synas lite åtminstone att CIU är där. har liksom inga plakat eller så. Lite infolappar och sånt dock..
förresten "supande för alla över 12", Elin jag hoppas du överdriver en smuuula..
Jejken :-D, jag skrattar hjärtligt åt din skepsism. Bara för att jag var lite småtrött när vi skulle till PK..

2007-08-08 @ 21:13:02
Postat av: Sanna

Mia förresten, kan du inte försöka få Lars att blogga om sin Indienresa? Jag har nämnt det flera gånger då jag skickat Rätt åt dom-mail, men han verkar svårflörtad. Om Arni och vem han träffat och kanske till och med om hur programmet ska se ut. Du har säkert större framgång!

2007-08-09 @ 10:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback