Solen skiner himmlen är blå, vad det är skönt att leva då

Hej!

Visst är livet bra fint på många sätt...men allt blir ju så mkt bättre när det är sol och varmt.  Äntligen, efter att ha legat nästan hel dag på  en madrass i solen med musik i ören med lite avbrott för lite plinkade på gitarr som låg brevid och efter det kvällsdopp med picknick.

Skulle igentligen dragit till urkult i heljen med en av mina bästa vänner Tove och en till tjej men hittade ingen annan vikarie som kunde jobba åt mig och hade redan tackat ja till at jobba den här heljen. Lite tråkigt framförallt nu när det blev så fint väder och allt men jag gick ju helt klart plus på det ekonomist sett.  Och dessutom trivs jag skit bra på jobbet dom som bor där och även personalen är jätte roliga och jag säger som du Anna kommer sakna dom ju. En tjej som jag tycker om att jobba med är lika gammal som jag men har typ 100 vuxenpoäng. Hus,man och barn och trivs jätte bra med det. Ganska intressant att jämföra liv ibland. 

anska roliga grerjer som hände igår hade jobbat hela dagen och var rätt trött och hungrig när jag cylade på Linköpings gator bestämde mig därför för att köpa en pizza på Donkeshot beställer och sätter mig för att vänta och tänker att det ska bli tråkigt som det är  för det mesta är att vänta på grejer men en liten kille som också var där visste hur han ska fördrivas tiden han ställde sig bland borden och breakade för sig själv och gjorde volter och grejer..när jag gick var jag glad och full av energi igen. Sedan gick jag hem och hängde lite framför TV:n det var östnytt och presentatören sa men välsdigt allvarlig röst gängråk mellan höger och vänseraktivister i Mjölby. Jag tänkte i mitt stilla sinne inte nu igen men så kom inslaget, det var ett gäng med palestina sjalar som "ockuperade" ett hus genom att det typ gå lite runt det och samtidigt kom några från moderaterna ungdomsförbundet som tyckte det var fel att som "ockuperade" hus så dom ställde sig brevid med en skylt  "klipp er och skaffa ett jobb"......allt kändes så oskyldigt och fint på något sätt. För övrigt är  det bra här men händer lite för lite för min smak....hoppas på att det blir drag på folkhögskolan.

Glass är gott!

Miss Marin.

Kommentarer
Postat av: Karin J

Haha! Jakob innan du hinner säga på att jag stavat din favvo pizzeria fel eller nån annan som vet hur det ska stavas ska jag säga att jag också vet att det ska vara Don quixote =).

2007-08-07 @ 22:53:26
Postat av: Jakob

Karin: Det glädjer mig att du upptäckt Donkeshots storhet, oavsett hur det stavas.
Vet du! Jag såg också det där Östnyttrepotaget, typ första gången jag tittade på regionala nyheter ever. Jag skrattade så jag fick ont i magen åt MUF:aren som uttalade sig i inslaget. Jag hoppas han ville sjunka under jorden när han såg sig själv. Men ett gott skratt förlänger juh livet.

2007-08-08 @ 10:55:25
Postat av: Sanna

Kära Marin, blir glad av att höra om ditt liv med dina ord. Mer sådana inlägg hoppas jag på. Puss på dig

2007-08-09 @ 10:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback