Folkis verkar skoj

Hej!

Jag kom till skolan på darriga nervösa ben för en vecka sen nu. 
Den ligger lika vackert som alla sagt mellan två sjöar och man kan gå in till Arvika eller ro om man vill det. 

Nästan hela förra veckan var vi iväg på hajk i norra Värmland.  Det var så himla vackert jag kände mig helt lugn. Vi badade, gick på bäversafari, vandrade och pratade om massa saker förutom det vi ska gå vill säga musik och teater. Det var faktist skönt och man hade chansen att lära känna folk. Men nu känns det verkligen som man vill komma igång med det man faktist sökt.

Här går en salig blandning av människor, det är härligt. Fältbiologer, teatrare, musikare och hantverkare. Vi bor i det fulaste huset av alla. Det finns två gamla fina hus men vi bor i det nya huset med sjukhuskorridorsstämmning...haha. Men vi försöker göra det trevligare, har t.ex döpt om det till "Tillsammans" och gjort värsta fina skylten men fjärilar och blommor och grejer.

Jag har alldrig bott med så här många förut och det är ju speciellt. T.ex känns det än så länge som att man måste umgås jämt för det kanns så fånigt och sitta och trycka på sitt rum. Så vi har typ haft film och spelkvällar varje dag. Men det kanske lugnar ned sig eller vad säger du Anna, som har gått folkis? Vi har även hunnit med en utkväll i Arvika, vi åkte typ 20 pers men umgicks ändå bara med varann för det fanns inga andra på pubben..haha.

Jag ger er en ny rapport sen när lektionerna kommer igång påriktigt.

PS: Arvika är raggartätare än Tidaholm. DS

Kommentarer
Postat av: Anna

Om du tror att gemenskapen ska mattas av och att alla ska börja krypa in på sina rum om några veckor så tror du nog fel, iaf utifrån mina erfarenheter. Man skapar ett beroende av varandra och ända gången jag var på mitt rum var när jag sov eller kanske pluggade... men även det var roligare att göra tillsammans, (plugga alltså ;o)). Shit va kul Karin... du kommer få ett underbart år! Känner igen det där med ölen... ensam på puben med bara folkisar, inte så folktätt i Grebbestad heller, iaf inte på vintern. Jag säger som min pappa sa när jag började på folkhögskolan: Njut nu, du kanske aldrig får såhär kul som du kommer ha under det här året. Då tänkte jag: Oj, blir det inte roligare än såhär? Men det blir det ju, fast på ett annat sätt. Njut av folkhögskolevärmen!

2007-08-28 @ 16:13:12
Postat av: Sanna

Å jag ska minsann också gå på folkhögskola någon gång, det har jag helt bestämt mig för nu. Blir helt sugen när du skriver sådär! Det verkar i alla fall helt underbart, så njut massa nu du. Jag ringer och kollar läget någon gång inom kort
Puss

2007-08-28 @ 16:37:54
Postat av: frei

åhh karin!
vad fantastiskt det låter :)
glad att du verkar trivas!
jag håller med sanna....ska oxå på folkis. Verkar ju härligt. Men snart e jag väl för gammal :) haha
Njut och häng spela och sjung, då e du kung!
Tänkte om ni ska skriva dikter eller nåt, kan jag sponsra dig med några....
Förresten jag vill så gärna att du spelar in den där låten du skrev till mig.....tänker på den ofta!
Puss puss fina karin

2007-08-28 @ 20:55:36
Postat av: Elin

Det där om raggare låter jag vara osagt, men Tidaholm är i alla falld en Cadillac-tätaste orten i Europa om man ska tro nåt av alla bilklassiker-magasin.
Men nu har det börjat bli kallt så amerikanarna ställs omsorgsfullt in i sina garage igen och får inte komma ut förrän första helgen i maj nästa år. Då är det cruising - som ni hade oturen att missa. :-)

2007-08-29 @ 20:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback