Festival, Kallis 07 och Malmös farligaste gata

Vad skojigt att aktiviteten på bloggen explodera på sista tiden! Man blir inspirerad ju, så här är mitt bidrag.

Det är kul att leva nu och allt händer i jättehög fart. Jag jobbade klart på ICA och sen var det Malmöfestival hela förra veckan. Jag stod i Djurens Rätts tält och serverade läcker vegankebab några dagar, gick på gratiskonserter med bland annat Timbuktu, Familjen och Balkan Beat Box, grymt häftig poetry slam, kabaré och teater, åt brända mandlar, träffade på vänner och bekanta överallt. Och så hade vi en liten minireunion jag, Freitag och Jajken där en kväll! 

Denna veckan har gått åt packning och massa mailande fram och tillbaka mellan oss som ska bo ihop vi. Hemförsäkring, bredband, telefon, besiktning, elabonnemang, möbler, sängar och jag vet inte allt som måste fixas. Det är en klar fördel att vara 4 som kan dela på allt fixande.

Idag har jag målat en bokhylla och inlett packningens absoluta slutfas. För imorgon börjar min ena kurs, teckenspråk, på fredag är det besiktning och sen bär det av! Hehe vi får inflyttningblogga sen eller något! Men ni skulle bara se hur fin lägenheten är och hur fint vi kommer få det. Såklart är alla alltid välkomna och vi kommer ha jättemassa sovplatser. Fick köpa 2 soffor och massa andra möbler av de tjejerna som bodde där innan så i vardagsrummet kommer det se nästan likadant ut:) 

Det känns väldigt konstigt att börja plugga igen, även om jag bara varit borta från det en termin egentligen. Imorgon är jag uppbunden en hel dag i skolan, det har jag knappt varit sen gymnasiet. Man blir väl lite förslappad av att gå massa lösa kurser som jag:) Men just det Anna, du skrev ju om hur flummigt det var på din introduktion. Det är just därför jag bara läser praktiska kurser denna terminen, hehe. Men så där är det verkligen mycket på universitetet tycker jag. Ibland blir det för abstrakt och ibland gillar jag det, det varierar. 

Just det, jag och Frida tänkte på om det finns chans för en organiserad återträff någon helg i höst. Typ i Malmö. Typ på Simrishamnsgatan 14, Malmös farligaste gata:) Men bli inte rädda nu, kanske är det gatan bredvid, minns inte riktigt. I alla fall, vi vill väldigt gärna ha er hos oss. Kan ni? När funkar? 

Hmm.. ja just det jag har hunnit fylla 22 också mitt i allt. Igår faktiskt! Jag fick ett klippkort på kallbadhuset av min mamma, så Kallis 07 säsongen kommer direkt efter Beach 07 i år! Och så fick jag ett presentkort på 10 luncher på en ny vegetarisk restaurang av pappa, också helt strålande. Vad rätt de tänker! Och så firade jag ju med Maria såklart det är ju alltid vår dag tillsammans, inte min egen liksom. Priya och Suraj hade lyckats skicka sms från Indien och Ahino ringde men jag hann inte ta det. Då blev jag glad! 

Nej nu ska jag kanske sova för det blir upp tidigt imon om jag ska åka buss en sista gång till Malmö för att möta mina nya kurskamrater. Alltid spännande! Natt natt nu mina fina!

Sanna Panna


Kommentarer
Postat av: frei

Åhh min sanna! Du börjar skolan imorn....det hade itne jag fattat. Shit lycka till, jag kommer ihåg precis hur det va. Första dagen på tsp gick jag in i en glasdörr när typ hela klassen va med. Jag trodde ingen skulle vilja va med mig mer...men jag har fortfaranade endel bra vänner kvar från den tiden :)
Lycka till!
Va bra att du gör reklam för simrishamnsg 14, malmös farligaste gata :)
Puss

2007-08-29 @ 23:41:00
Postat av: Karin G

Grattis i efterskott

2007-08-30 @ 09:47:00
Postat av: Mia

Ja, grattis Sanna!! Hoppas du hade en fin födelsedag!
O lycka till i skolan

2007-08-30 @ 12:37:08
Postat av: Karin J

Grattis i efterskott min vän! Puss!

2007-08-30 @ 14:02:43
Postat av: Sanna

Tack för grattiset vänner! Vad säger ni förresten om återträff i Malmö? Jag är inte längre säker på att det är Malmös farligaste gata idag, men hyresvärden skröt idag om att det var Sveriges farligaste gata för 30 år sen i alla fall. Enligt honom tog brottslingar taxi direkt från fängelset till en restaurang mittemot oss för att köpa knark och vapen. Men det var alltså 30 år sen och nu vill alla bo där så var inte rädda..

2007-08-31 @ 19:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback