Sudden talar ut om livet på Grimmestorp

(Publiceras med två dagars eftersläpning)

Det känns som det är hög tid att kosta på sig en uppdatering från Grimmestorp. Den senaste tiden har av någon underlig anledning känts väldigt välfylld med aktiviteter. Nu är det i och för sig inte speciellt underligt eftersom det har varit extremt mycket att göra. Skulle emellertid inte vilja kalla det stressigt, för jag trivs ärligt talat bäst när jag känner mig ?upptagen?.

En extra bonus denna vecka är att jag haft ?inre tjänst? på jobbet och arbetat med en inbjudan till vernissage som vi har här den 12 maj. Känner mig verkligen inblandad i alla projekt och evenemang på Grimmestorp, vilket är extremt kul men också lärorikt. Det känns att säsongsöppningen närmar sig och jag verkligen ser fram emot när det börjar knalla runt besökare i parken och husen här. Då kommer alla symptom på lappsjukan vara ett minne blott.

Gruppen har under veckan haft en hel del skojsigheter för sig. Tackvare ?the one and only? Else-Marie och hennes entourage har vi fått halltider i en skitstor sporthall. Både rismagen och de förtvinade musklerna mådde bättre än på länge av den företeelsen. Förutom upptåg av denna typ har det grillats på improviserade grillar, bakats kladdkaka och scones lite på känn och förmedlats mycket värme i den tillfälliga kylan.

Med dessa välavväga adjektiv tillåter jag mig nu att lämna över taktpinnen till min ständige följeslagare, Sudden. Detta är hans version, exklusivt på indien2007.blogg.se och i Jakobs resedagbok =)

...

Hi everyone!

I have already introduced myself on this blog a few months ago so you probably know who I am. Sweden is a very good country, though everything is new to me, I am enjoying every minute. I have a partner, Jakob, that is helping me in every way and is a very good friend of mine. I am staying in host family, at a place called Grimmestorp, my host fathers are Carl-Roger and Lasse. This is a very good family. They are very nice to me. I am feeling like my own home. I don?t know the language of Sweden but they speak to me very much in English. I feel very happy and joyful.

Från Sudden och Jakob till alla våra vänner: Ta hand om er och ha det kul. Jämt!

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback