Man kan uppnå så mycket

Det är vår utanför fönstret. På riktigt. Sudden har just lagt sig tillrätta i 40-kronorsfåtöljen och jag mediterar som brukligt är framför tangentbordet sittandes på en stol från 1700-talet. Då och då ger vi varandra en blick som utstrålar, vilket skönt liv vi lever. Gick på skogspromenad för några dagar sedan och inspekterade ägorna som Carl-Roger sannolikt skulle vilja uttrycka det. Det är en fin gammal, tät och kuperad skog. En skog där det är lätt att bli distraherad av något så underligt som tystanden. Det är inget större fel på det.

Söndagen är dagen som är bäst lämpad för ett bokslut över veckan som gått. Det har verkligen varit en svängig vecka både för mig och för Sudden. Vi har kämpat hårt med vårt projekt, arrangerat educational day om homosexualitet och fortsatt att iordningsställa Grimmestorp för säsongen som väntar. Vid en första anblick kan det alltså verka som om veckan mest bjudit på måsten och så har det kanske varit men däremellan har det funnits tid för annat.

Igår hade gruppen grillkväll (som framgår av tidigare inlägg) ute i Östra Gerum med temat ?bad taste?. Förutom brända quornfiléer, krämig guacamole och vällagrad potatissallad bjöd denna kväll på mer skratt än vad som normalt ryms under en månad. Inom en inte allt för avlägsen framtid kommer sannolikt bilderna från denna begivenhet att dyka upp på bloggen. Ett säkert tecken på att nyhetstorkan inte var här för att stanna. Det tackar vi Jonas, Neiruba och Anna för.

Imorgon börjar midcamp på Hökensås och därefter (på torsdag) återser jag mitt kära Linkeboda för några intensiva dagar hemma. För både mig och Sudden blir det ett skönt miljöombyte innan vi laddar inför sista fjärdedelen. Vi ser fram emot det.

Man kan uppnå så mycket. With people that rock! Kom igen Baghera, det svänger juh!

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback