Jag har det så bra!

Då kommer det andra meddelandet härifrån Ekedalen. Jag har haft fullt upp sen jag kom............på ett väldigt positivt sätt :) Jag trivs så bra! Jag trivs så bra med Helena och alla andra här i Ekedalen. Jag trivs i omgivningarna med en vacker bokskog och ett litet fantastiskt vattenfall. Igår tog jag en egen lite sväng på två timmar.....hittade en ny fin väg och bara njöt av vår-sverige :)

Jag vill berätta om min ena arbetsplacering, Kungsbroskolan. Vi är med i Helenas klass, klass 4. De e så goa. Jag trivs som fisken i vattnet och det tror jag cynthia gör också :) Det är mkt nytt för Cynthia i skolan, men även för mig. Det var ett par år sen. Vill berätta om en rolig sak. En kille föreslog att de skulle rita hur de föreställde sig indien innan vi hade visat bilder och så. Så igår målade alla, de målade hej vilt....inget fel på fanatasin där inte!
Å så fint det blev :) Så idag satte vi upp alla bilder på väggen, alla fick berätta om sin bild och sen berättade jag och Cynthia om hur det kan se ut i Indien och vad de hade målat. Allt detta pratade vi om på engelska. När de inte förstod försökte jag berätta med andra, kanske lättare ord. De är så duktiga. På rasterna vill alla dra med oss, en förmiddag spelade jag fotboll...men de gamla PAIF takterna sitter inte i längre. :)
Eleverna och all personal på skolan är väldigt intresserad och trevlig och jag bara längtar efter i morgon bitti :)

Vi försöker dra igång vårt projekt på riktigt och det känns himla roligt! Snart kommer det komma mer info om vårt projekt.

Jag vill bara avsluta med att Tidaholm har inte slutat att imponera på mig. Männsikorna är väldigt trevliga, naturen är sagolik och vädret har mottagit oss bättre än vi kunnat hoppats på :)
Jag är säker på att tiden här kommer bli toppen, fullspäckad med aktiviteter, jobb, möten, naturupplevelser och många härliga skratt!

Må gott!
frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback