I mobilfri zon

Jag är på plats i Tidaholm sedan två dagar tillbaka. Hade innan dess några sköna dagar på Kärsögården, träffade familjen och ?det vanliga gänget?. Hela kalaset fungerade som en rejäl vitamininjektion inför de kommande månaderna.

 

Sudden och jag bor ungefär 10 kilometer utanför Tidaholm i Härja socken. Bor gör vi inte i ett hus utan på en stor herrgård tillsammans med Carl-Roger, Lasse, 2 gigantiska leonberger hundar, 1 katt och ett gäng höns. Som gruppen noterat har Sudden och jag snabbt anpassat oss till herrgårdslivet och vi ser fram emot att börja arbeta här. Omgivningarna, huset, familjen, luften, tystnaden är fenomen som är helt nya både för mig och för Sudhagar. Och för oss stadsmänniskor som behöver vår dagliga dos avgaser är detta förstås spännande men också en utmaning i sig.

 

För min egen del tror jag mycket hänger på min egen attityd till den nya vardagen. Lyckligtvis har jag fått för mig att min attityd är hyfsad, än så länge. Tanken är att upprätthålla den.

 

Under de första dagarna kommer vi nu framförallt ägna oss åt att bekanta oss med allt och alla samt förstås fira påsk. Därefter återkommer jag och förhoppningsvis Sudhagar med nya litterära mästerverk från den mobilfria zonen utanför Tidaholm.


 =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback