havregrynsgröt och påskpynt

efter 2 väldigt intensiva veckor sitter jag och cynthia i Ekedalen tror jag det heter. I ett hus som känns som ett slott (det är en normal stor villa). Cynthias första köldchock har lagt sig. Min största köldchock har också lagt sig. Vår kära mamma hade lagat ris och curry så vi kände oss väldigt väl mottagna.
Allt allt allt är nytt för indierna nu.....så mkt att jag känner mig som en småbarnsmamma. Jag får lära cynthia allt. Spänna fast hennes bälte, hjälpa henne att sätta igången kranen, låsa badrumsdörren, bädda......listan är lång lång lång...men det är roligt. Och jag tror faktiskt jag skulle bli en bra mamma nån gång i framtiden :)
Cynthia har nu äntligen förstått hur krävande indien kunde vara för oss ibland.....nu är skillnaderna verkliga för även henne! Jag är så stolt över henne, hon kämpar på. Vår mamma är också så duktig och försöker verkligen att bara prata engelska. Nu ska vi ta det lugnt installera oss och fira en svensk påsk :)
Ett stort tack till den fina mottagskommiten på tidaholms busshållsplats
hej så länge i snålblåsten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback